مایکل جکسون پادشاه جاودان

مایکل جکسون پادشاه جاودان

مایکل جکسون پادشاه جاودان
مایکل جکسون پادشاه جاودان

مایکل جکسون پادشاه جاودان

مایکل جکسون پادشاه جاودان

دانستنی های مایکل جکسون ( First Inauguration of Bill Clinton ... )

سلام دوستان عزیز ؛ روز و روزگار فرخنده ...


خوب ، همونطور که از عنوان مطلب هم میشه حدس زد نوشته امروز ما درباره نخستین مراسم تحلیف ریاست جمهوری آقای بیل کلینتون ، رئیس جمهور اسبق ایالات متحده امریکا هستش ؛ مراسمی که با حضور شخصیتهای بزرگ و مشهوری از عالم هنر و سیاست با شکوه و قدرت هرچه تمامتر در روز 19 ژانویه سال 1993 میلادی به اجرا در اومد . 



اما همونطور که دوستان عزیزم به خوبی آگاهند ، مایکل جکسون هم در اون روز و طی اون مراسم یکی از مهمانان سرشناس حاضر در مراسم جشن تحلیف کلینتون بود ؛ هنرمندی که این شانس و موقعیت ممتاز و منحصر به فرد رو پیدا کرد که حتی بتونه 2 تا از آهنگهای آلبوم جدید و موفق خودش با نامهای Gone Too Soon و Heal The World رو هم برای حاضرین در اون مراسم اجرا کنه و اونها رو به شدت منقلب کرده و با جادوی بی پایان و همیشگیش تحت تاثیر قرار بده .



احتمال میدم خیلی از شما عزیزان خواننده این وبلاگ تا حالا بارها و بارها ، دو اجرای فراموش ناشدنی مایکل جکسون کبیر در این مراسم خاص و تاریخی رو دیده باشید ؛ ویدئوهای زیبا و بی نظیر اجرای آهنگهای Gone Too Soon و Heal The World که ارباب افسانه ها اونها رو با استادی و مهارت هرچه تمامتر و با عمق وجودش به جهانیان تقدیم میکنه ...


اما مطلب امروز ما در مورد این دو ویدئوی معروف و مشهور نیست ! از اونجاییکه خیلی خوب میدونم همه دوستان از ماجرای این دو اجرا و حواشی اون بهتر از خود من مطلعند و آگاهی دارند ، اینه که سخن رو کوتاه کرده و مستقیماً به سراغ اصل مطلب میرم !!


ماجرا از این قراره که اغلب دوستان و طرفداران مایکل جکسون ، حضور سلطان پاپ در روز 19 ژانویه 1993 بر روی صحنه رو فقط محدود به اجرای همون دو آهنگ از آلبوم Dangerous میدونند که البته این ماجرا اصلاً حقیقت نداره !! واقعیت اینه که مایکل جکسون در اون روز 2 حضور پر رنگ و قدرتمند دیگه غیر از اجرای آهنگهای Gone Too Soon و Heal The World هم بر روی صحنه داشته که متاسفانه کمتر طرفداری در جهان به اونها پرداخته و یا اینکه حتی از وقوعشون مطلعه !! امروز من قصد دارم با شما راجع به اون 2 حضور افسانه ای مجزا از آهنگهای آلبوم Dangerous صحبت کنم :


واقعیت اینه که مایکل جکسون قبل از اینکه بخواد در اون روز آهنگ نخست خودش با عنوان Gone Too Soon رو برای حاضرین در محل مراسم اجرا کنه ، سخنرانی کوبنده و تاریخساز و جاودانه ای رو ارائه میده که متاسفانه به شدت مورد بی مهری و کم توجهی طرفداران در سراسر جهان قرار گرفته است !! 


فکر میکنم شما عزیزان به خوبی آگاهی داشته باشید که مایکل جکسون در اون روز برای نخستین و آخرین بار در عمرش آهنگ Gone Too Soon رو برای مردم جهان اجرا نموده ؛ آهنگی که اون رو با همه وجودش به دوست جوان از دست رفته اش رایان وایت و همه قربانیان ویروس کشنده ایدز در سراسر جهان تقدیم نموده است . نکته فراموش شده این داستان اینه که مایکل جکسون قبل از شروع این اجرای استثنایی و خیره کننده ، سخنرانی زیبا و تاثیرگذاری داره که بر خلاف بسیاری از سخنرانی های دیگه او در مناسبتها و زمانهای دیگه ، مورد کم لطفی محض رسانه ها و مردم جهان قرار گرفته و یه جورایی در تاریخ به دست فراموشی سپرده شده است ...


امروز من میخوام با شما درباره سخنرانی مایکل جکسون کبیر قبل از آغاز اجرای آهنگ Gone Too Soon در مراسم تحلیف بیل کلینتون صحبت کنم ؛ سخنرانی سوزنده و ویرانگری که در قدم نخست ، شخص رئیس جمهور منتخب ایالات متحده و پس از آن وجدان آگاه و بیدار همه انسانهای مسئول و متعهد جهان را هدف قرار میدهد .



مایکل جکسون در این مراسم پس از حضور بر روی صحنه در میان هیاهو و تشویق محض حاضرین در میانه استیج قرار گرفته و با غم و درد و بغض و اندوهی توصیف ناپذیر ، سخنان خود را با نگاه مستقیم در چشمان بیل کلینتون از راه دور به این شکل آغاز میکند :


از رئیس جمهور منتخب به خاطر دعوت من به جشن مراسم تحلیفشون با همه وجود قدردانی میکنم . دلم میخواد لحظاتی از وقت ارزشمند این مراسم جشن عمومی رو گرفته و برای حاضرین در مورد یک مساله بسیار خصوصی صحبت کنم ؛ سخنانی مربوط به داستان زندگی دوست خیلی عزیزم که دیگه در بین ما حضور نداره . اسم اون دوست رایان وایت بود . رایان یک بیمار هموفیلی بود که در سن 11 سالگی تشخیص بیماری ایدز در مورد وی داده شد . متاسفانه رایان اندکی بعد از اینکه 18 سالش کامل شد از دنیا رفت ؛ نقطه ای از زندگی که بسیاری از جوانها تازه از اونجا مسیر اکتشاف احتمالات شگفت انگیز زندگی رو آغاز میکنند . دوست من رایان یک جوان بسیار باهوش ، بسیار شجاع و کاملاً نرمال بود که هرگز دلش نمیخواست سمبل یا سخنگوی یک بیماری مرگبار در تاریخ باشه . من طی سالهای گذشته لحظات احمقانه ، شاد و دردناک فراوانی را در کنار رایان تجربه نموده و حتی این شانس رو داشتم که بتونم در انتهای مسیر کوتاه ولی پر حادثه سفر زندگی او در کنارش حضور داشته باشم .




( )


حالا رایان از میان ما رفته و من هم درست شبیه به همه اونهایی که عزیزی رو به خاطر بیماری ایدز از دست داده اند ، هر لحظه و همیشه بابت از دست رفتن او دلتنگ و غمگینم . او از میان ما رفته اما من دلم میخواد که زندگی او ، در ورای مرگ مادیش با معنی و به یاد موندنی باشه . این آرزو و امید منه جناب رئیس جمهور منتخب ، آقای کلینتون ، که شما و افراد زیر دستتون تمام تلاش و امکانات خودتون رو برای محدود کردن ایدز به کار ببندید . بیماری کشنده و هولناکی که جون دوست عزیز من و خیلی های دیگه قبل از اینکه زمان مرگشون فرا برسه رو ازشون گرفته . این آهنگ رو به تو تقدیم میکنم رایان .


و مایکل جکسون ، اینگونه خواندن آهنگ Gone Too Soon رو در میان بغض و اندوه و تاثر محض حاضرین در مراسم آغاز میکنه . آهنگی که اون رو با همه عشق و قدرتش ، به صورت زنده و با مهارت یک ارباب به اجرا در میاره ...



 و حالا دلم میخواد در این لحظه ، ویدئوی این سخنرانی غیر قابل وصف به همراه اجرای با شکوه مایکل جکسون کبیر رو تقدیم حضورتون کنم ! میدونم که دیدن این سخنرانی برای خیلی از شما عزیزان برای بار نخست خواهد بود و اینکه خوب میدونم تاثیر اون بر روح و روان شما تا چه اندازه ای خواهد بود ...


لینک دانلود



خوب دیگه، خیلی گریه کردیم ... دیگه بسه !!! حالا یه کم فضا رو تغییر بدیم از این حالت افسرده خارج بشیم !! 


میگم خداییش عظمت و شکوه رو داشتید ؟؟؟!! وقتی به این بابا میگم ارباب برای همین چیزاست دیگه !! اونجای سخنرانی رو داشتید ؟؟ اونجایی که در اواخرش مایکل جکسون مستقیماً کلینتون رو خطاب قرار میده و دوربین تلویزیونی هم صورت کلینتون رو کلوس آپ میگیره ؟؟ داشتید یارو داره با رئیس جمهور ابرقدرت جهان چطوری حرف میزنه ؟؟!! :


MJ : آقای رئیس جمهور ... ازت میخوام که همه نیرو و امکاناتت رو بسیج کنی و این بیماری رو از ریشه بکنی !! همش یه ماه وقت داریا !! دفعه بعد نیام ببینم ملت هنوز دارن ایدز میگیرنا ، روشنه ؟؟!! 



اون وقت قیافه کلینتون رو تو اون لحظات داشتید ؟؟!! انگار یکی راست راستکی جلوی رئیس یا فرمانرواش خبردار ایستاده باشه !!!! رهبرهای جهان اسم رئیس جمهور امریکا که میاد کرک و پرشون میریزه و دست به سینه و خبردار می ایستند ، اون وقت این جکسون میاد خیلی مودبانه و خوشگل به بالاترین مقام قدرتمندترین کشور جهان در مقابل دیدگان میلیونها انسان در سراسر جهان دستور میده و مستر پرزیدنت هم فقط با احترام سرش رو تکون میده و کف میزنه !!!!


یعنی تا دنیا دنیاست نظیر این صحنه دیگه رویت نخواهد شد ! باور کنید و ایمان بیارید که این سبک صحبت کردن با رهبر ابرقدرت جهان در طول تاریخ فقط و فقط از یک نفر بر میومد و اون یک نفر تنها و تنها فخر آفرینش و یگانه ارباب افسانه ها ، مایکل جکسون کبیر بود و بس ...



خوب ، اما میرسیم به دومین حضور مایکل جکسون بر روی صحنه به غیر از دو اجرای معروفش که بر میگرده به لحظات پایانی این مراسم و جایی که مهمانان و مدعوین همگی بر روی صحنه در کنار رئیس جمهور منتخب امریکا جمع شده و به خواندن سرود و رقص و پایکوبی میپردازند . متاسفانه ویدئوی این لحظات زیبا و به یاد ماندنی هم همچون ویدئوی سخنرانی آتشین مایکل جکسون مورد کم توجهی رسانه های جهان قرار گرفته و بسیار اندک و به ندرت از تلویزیونهای مختلف سراسر گیتی پخش گردیده است .


شاید خیلی از شما دوستان تا کنون ، بارها و بارها عکسهای مختلفی از مایکل جکسون بر روی صحنه در روز 19 ژانویه 1993 در کنار کلینتون مشاهده کرده و هرگز هم کنجکاو نشده باشید که این صحنه ها ، دقیقاً در چه زمانی به وقوع پیوسته است . حال و در این لحظه ، داستان مخفی در پشت این عکسهای عجیب رو هم برای شما دوستان شرح خواهم داد !!


همونطور که جلوتر هم اشاره نمودم ، مایکل جکسون در انتهای این مراسم به کلینتون و مهمانان حاضر در مراسم تحلیف پیوسته و در کنار آنها به آوازخوانی و شادمانی میپردازد . آهنگی که در این لحظات پایانی مراسم جهت همسرایی حاضرین انتخاب گردیده ، آهنگی با عنوان Don't Stop Thinking About Tomorrow ( هرگز از فکر کردن به فردا دست بر ندار ) از گروه راک Fleetwood Mac میباشد .


فکر کنم بدتون نیاد ویدئوی اجرای مایکل جکسون در کنار کلینتون و سایر مهمانان مراسم تحلیف ریاست جمهوری سال 1993 رو تماشا کنید !!! خوب ، پس این شما و این مایکل جکسون در Don't Stop Thinking About Tomorrow ... !!!


لینک دانلود



کلام آخر :


کمتر از یک هفته مونده مایک ... باورت میشه ؟؟


راستی تو که تا اون حد دلتنگ و غمگین ِ رفتن دوستت بودی ، پس چرا خودت اینقدر زود رفتی دوست من ؟؟!!



تا بعد ...


Stay Tuned

! Let's Dance

نظرات 13 + ارسال نظر
الهه پنج‌شنبه 29 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:39 ب.ظ

سلام
من سخنرانی قبل از gone too soonرو داشتم و از این بابت خوشحالم که جز معدود امجی فن های دنیا هستم که این سخنرانی رو دیده اما قسمت دوم رو اصلا خبر نداشتم ممنون که گفتی و این ویدیو با ارزش رو گذاشتی .این روزا خیلی دلم گرفته،جلو همه میخندم ولی دلم پر درد و غمه.....مرسی

سادنا جمعه 30 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:46 ق.ظ

سلام دوستم جان....خوبی؟؟؟
خوب اشک مارو درراوردی
عااااااالی بود ویدیوهاااا
ای جونم مایکی....راه رفتنش و دیدی؟؟؟با همه ی آدما فرق میکنه!خودـ عشقه !!!
حتی ب رایان هم غبطه میخورم....
بیل کلینتون عاشق مایکی بوداااا :))))
هیلاری چه جووون بود....الان دیگه مادربزرگ شده :ِ))))
بازم مرسسیییییی :*

وای امتحانام شروع شده...دعا کن واسم...خیلی میترسم...سختن درسا :(

سلام به سادنای عزیز :

چه نکات خاص و دلگیر کننده ای رو مد نظر قرار دادی دوست خوبم . برای همه چیز ازت ممنونم . امیدوارم امتحانهات رو یکی بهتر از دیگری بدی و به موفقیت دست پیدا کنی ...

محمد حسن جمعه 30 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:14 ق.ظ

سلام خیلی ممنون بسیار زیبا بود ....

واقعا راست میگیا مایکل با اون عظمت و شهرت و محبوبیت اگه اراده میکرد میتونست تو یه لحظه کل نظام آمریکا رو دگرگون کنه و نابودش کنه دمش گرم

سلام دوست من ...

خوشحالم که به نظرت جالب توجه اومده و ازش استفاده لازم رو بردی .

شیدا جمعه 30 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:52 ب.ظ

دایره زنگی رو داشتی...........
خیلی جالب بود ...مرسی

بله ...

فرامرز شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:00 ق.ظ

مثل همیشه تو اتاقم صداى مایکل جکسون طنین انداز بود، آهنگها داشتن از توى پلى لیستم پخش میشدن، که دقیقاً وقتى خوندن این پست رو تموم کردم و اصلاً حواسم نبود الآن داره چه آهنگى پخش میشه، در کمال ناباورى دیدم داره صداى Gone Too Soon به گوشم میرسه... دقیقاً بعد از اینکه پست رو خوندم آهنگ Gone Too Soon شروع شد! براى چند دقیقه نمیتونستم کارى کنم، بغض گلوم رو گرفت... چرا این کارو باهام میکنى مایک؟!
این مسائل اگه یکى دو بار پیش بیاد آدم میتونه بگه اتفاقى بوده! ولى نه دیگه انقدر... این همه برام پیش اومده اینم از امروز! نه... نمیشه گفت این چیزا اتفاقى و فقط از روى شانسه... اگرم بشه من نمیتونم باور کنم!
از اون موقع گذاشتم Gone Too Soon داره repeat میشه... نمیتونم از شنیدنش دست بردارم...

دلتنگیت داره خفم میکنه مایکـ
بیشتر از این توضیح نمیدم چون میدونم خودتون بهتر از هر کس دیگه میفهمین دارم چى میگم...

ممنون بخاطر پست... مثل همیشه عالى بود...
برم چند بار دیگه به این آهنگ گوش بدم بلکه با شنیدن صدات یه ذره آروم شم

( این مسائل اگه یکى دو بار پیش بیاد آدم میتونه بگه اتفاقى بوده! ولى نه دیگه انقدر... این همه برام پیش اومده اینم از امروز! نه... نمیشه گفت این چیزا اتفاقى و فقط از روى شانسه... اگرم بشه من نمیتونم باور کنم! )



پیش خوب کسی قصت رو تعریف کردی عزیزم ... پیش کسی که این قصه رو بهتر از هر " یکی بود ، یکی نبود " دیگه ای توی این عالم میشناسه و از حفظه ... ممنونم ارباب ِ جادوگر و معجزه ساز تاریخ . برای همه چیز و تا همیشه ازت ممنونم ...

و ممنونم از تو دوست عاشق که این داستان آشنا رو یک بار دیگه برام تعریف کردی ...

zahra شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:02 ب.ظ

سلام دوست عزیزم
بی نهایت زیبا بود......مایکل با چه استادی تمامی این آهنگواجراکردو باچه مهارتی میکروفن رو نزدیک ودورمیکرد.....اون نام رایان وایت رو با این آهنگ افسانه ای به تاریخ گره زد.مایکل بی شک پادشاه تمام جهان بودولی از همون تخت پادشاهیش چنان رفتارگرم وصمیمی باتمام مردم جهان داشت که همه انسانها پادشاهیش رو با دل وجون قبول میکردن....ازجمله همین آقای کلینتون.....تشکربی نهایت بابت این دانستنی فوق العاده زیبا......

سلام به زهرای عزیز و مهربون ...

( مایکل بی شک پادشاه تمام جهان بودولی از همون تخت پادشاهیش چنان رفتارگرم وصمیمی باتمام مردم جهان داشت که همه انسانها پادشاهیش رو با دل وجون قبول میکردن....ازجمله همین آقای کلینتون..)

دقیقاً : سلطان همه تاریخ ؛ ارباب تمام گیتی ؛ نور آسمان و زمین تا همیشه ...

خوشحالم که حرفهام رو میخونی دوست من . خوشحالم ...

سارا شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 06:58 ب.ظ

مرسی بابت اینکه چیز های که نمیدونیم را به بهمون میگید
وچیز هایی که فراموش کردیم را یادآوری
و هزاران سپاس بابت همراهی کردن ما در این راه طولانی
شما تنها کسی هستید که منو از این حس مضخرف تنهایی
در می آرید آخه هیچ کسی رو ندارم که بدونه و درک کنه
شما تنها راهنمای من در این راه هستید و من با تمام وجودم مدیون شما هستم
و بازهم از شما ممنونم

خواهش میکنم دوست من . این کار ، به همون اندازه همین حس رو به خود من هم منتقل میکنه ... ممنونم و هزاران بار تشکر میکنم سارای عزیز ...

آذر یکشنبه 1 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 09:59 ب.ظ

سلام علی
من این سخنرانی رو داشتم ولی اجرای دسته جمعی با کلینتون رو نه.مرسی که لینکشو گذاشتی
بدون تردید فقط مایکل میتونست اینقدر رک و صریح با رئیس جمهور آمریکا صحبت کنه.اونم درباره یه معضل جهانی...
البته یه جا خوندم گویا مایکل حتی مایل بوده واسه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خودشو کاندید کنه.نمیدونم صحت داره یا نه
ولی یه سوال برام پیش اومد.مایکل از اتفاقات مهم جهان خبر داشت ولی چرا درباره بعضی حوادث مهم حرفی نزد؟بخصوص اتفاقات مربوط به ایران مثل زلزله بم...

سلام دوست عزیز ...

( البته یه جا خوندم گویا مایکل حتی مایل بوده واسه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خودشو کاندید کنه.نمیدونم صحت داره یا نه)

کاملاً دروغه ! واقعیت نداره ... مایکل جکسون از سیاست بیزار بود .

( ولی یه سوال برام پیش اومد.مایکل از اتفاقات مهم جهان خبر داشت ولی چرا درباره بعضی حوادث مهم حرفی نزد؟بخصوص اتفاقات مربوط به ایران مثل زلزله بم...)

خوب اگه اینطور بود باید هر روز درباره یه موضوعی توی جهان حرف میزد دیگه : یه روز آتشفشان فوجی ، یه روز سونامی اندونزی ، یه روز ناو وینسنت ، یه روز گل زدن ببتو تو جام جهانی (!!!!) ، یه روز زمین خوردن ریگان تو کاخ سفید ... !!! خوب اینجوری کی وقت میکرد به کارش برسه دوست عزیز ؟؟!! گاهی اوقات ما چه توقعهای عجیب و غریب و نامعمولی از یک انسان که خودش میلیارد میلیارد درد و گرفتاری داشت داریم !

آذر دوشنبه 2 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 10:45 ق.ظ

من فقط سوال پرسیدم.توقع نداشتم مایکل کار و زندگیشو ول کنه بیاد هرروز راجع به یه حادثه خاص صحبت کنه.زلزله بم که به عنوان مثال آوردمش وقتی اتفاق افتاد کل رسانه ها این واقعه رو جزو تیتر اول خودشون اعلام کردن.منظورم فقط حوادث خیلی مهم بود نه زمین خوردن ریگان تو کاخ سفید.درسته ریگان رئیس جمهور آمریکا بود ولی زمین خوردنش به اندازه فاجعه ای مثل 11سپتامبر و بلایای طبیعی مهم نیست...
احساس میکنم بعد از روی کار اومدن جرج بوش پسر، رابطه مایکل با کاخ سفید خیلی کمرنگ شد.حتما بخاطر سیاستهای جنگ طلبانه بوش بوده

مساله خیلی مهمتری که یه جورایی در جوابت به نظر قبلی یادم رفت به اون اشاره کنم اینه که همینکه مایکل جکسون ، در مقاطعی از عمرش اطرافش رو با کارمندهای ایرانی پر کرده بود و گهگاهی از دور و نزدیک به ایران و طرفداراهای ایرانیش و ملت ایران ادای احترام میکرد ، همین برای ابد از سر این ملت بیشعور و قدر ناشناس هم زیادیه دوست عزیز !!!! ای کاش افرادی مثل تو ، مثل من و خیلی از طرفدارهای دیگه توی فیس بوک حضور پر رنگ داشتند تا به چشم خودشون میدیدند که ماها داریم صبح تا شب با چه نخاله های لجنی به اسم ایرانی سر و کله میزنیم . افرادی که فقط در زندگی دهنهای کثیفشون رو باز میکنند و چیزی جز تمسخر مایکل جکسون و اهانتهای زننده به او از اون حفره های متعفنشون بیرون نمیریزن !!! اونم حتی 5 سال بعد از مرگ مایکل جکسون !!!! ملت ایران این بودند و این هستند و این خواهند بود !!! همین که مایکل جکسون همون الطاف رو هم در حق ملت ایران داشته ، از سرمون برای ابد زیاده !!!! همون اونها هم از بیکرانی و بی انتهایی روح مایکل جکسون بوده نه به خاطر لیاقت ما جماعت رذل و کثیف !!! حالا بیایم بگیم چرا برای بم بیانیه ندادی ؟؟؟!!! بم چی بود ؟؟!! اونم یه قطعه از همین خراب شده بود با ساکنینی احتمالاً به نفهمی و کودنی همونهایی که هر روز ملاقات میکنیم !!!! راستی ما برای مایکل جکسون چی کار کردیم که هرگز توقعات و خواسته هامون از او حتی سالها بعد از مرگش به انتها نمیرسه ؟؟!! ...

fan سه‌شنبه 3 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 09:10 ب.ظ

کلینتون شاید به عنوان رئیس جمهور بین مردم کشورش
محبوب بوده باشه که شایدم نبوده !
ولی تو اسم و رسم حتی روی کاغذ هم به مایکی ما
نمیرسه .

بحث ، مقایسه بین کلینتون و مایکل جکسون نبود دوست عزیز !!!

حامد چهارشنبه 4 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 07:38 ق.ظ

علی جان... امیدوارم تا 50 سال بعد هم مایکل عزیز به یاد تو و تو هم به یاد اون باشی...
یادش گرامی باد...

تا لحظه ای که زنده ام و نفس میکشم ، عاشق ترین و مبارز ترین سربازش در کل عالم خواهم بود . هرگز این رو از یاد نبر دوست من ...

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 5 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 01:06 ق.ظ


با تشکر زیاد از این قلم دوست داشتنی که ارباب افسانه ها رو در قلب با هر کلمه اش زنده تر و رقصان تر میکنه! :)

قلم ِ دوست داشتنی جرمین جکسون ... بدون شک جرمین یک سخنران و نویسنده بزرگ و چیره دسته دوست عزیز . من فقط ترجمه کردم . همین ...

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 5 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 03:27 ب.ظ

این پست فقط یک ترجمه روان و عالی، خیلی پست های دیگه قلم قوی و پر احساس! :)

I don't know what to say ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد