مایکل جکسون پادشاه جاودان

مایکل جکسون پادشاه جاودان

مایکل جکسون پادشاه جاودان
مایکل جکسون پادشاه جاودان

مایکل جکسون پادشاه جاودان

مایکل جکسون پادشاه جاودان

آزمون هفته : I Have This Dream 2014 !!!

سلام و درود بر سربازان شجاع و عاشق مایکل جکسون کبیر . وقت همگی بخیر ...



هفته شلوغ و پر از نبردی در کنار سایر عاشقان مایکل جکسون بر من گذشت !! هفته ای که طی اون ، جنگهای خونین فجیعی میان ارتش عشق مایکل جکسون و تعدادی از موجودات کند ذهن و احمق که دشمنان خبیث مایکل جکسون بوده و در شبکه اجتماعی فیس بوک ولو هستند به وجود اومد و در انتها ، موفقیتها و دستاوردهای فراوانی هم نصیب دوست داران و عاشقان مایکل جکسون شد !


خوب ، حالا بعد از یک هفته پر از تنش و استرس ، زمان اندکی ریلکس شدنه !! البته شاید هم با فهمیدن موضوع این پست نه تنها ریلکس نشید ، بلکه استرستون از نو سر به آسمون بزنه :


امروز باز هم امتحان داریم !!!!


میدونم که هنوز مدت زمان زیادی از آزمون فجیع و ویرانگر آهنگهای فیک آلبوم Xscape نگذشته !!! آزمونی که باور دارم یکی از دشوارترین و بی رحمانه ترین امتحانهای من در طول تمام سالهای حضورم در فضای مجازی به حساب میومده !! خوب ، قصد مرور اون خاطرات رو ندارم . همونطور که قبلاً هم اعتراف کردم ، از اینکه تا اون اندازه وحشتناک و سختگیرانه در اون مورد باهاتون برخورد کردم به شدت عذاب وجدان دارم و دلم میخواد هر طور که شده موضوع رو از دلتون در آورده و از نو بهتون امید و انگیزه داده و اعتماد به نفستون رو به ماکزیمم برسونم . به همین علت ، اینبار و در این هفته با اعلام قبلی میخوام ازتون یک امتحان خیلی آسون بگیرم که از همین حالا یقین دارم تعداد برنده های اون خیلی خیلی زیاده !! امیدوارم بتونید با پیروزی در این آزمون ، مشکل خودتون رو با روحیه و اعتماد به نفس لطمه خوردتون برطرف کرده و با عشق و امید و انگیزه های مضاعف در ادامه این مسیر کنار نام ارباب و عاشقان او باشید ...


خوب اما سوال :


همونطور که قبلاً هم بهتون اطلاع داده بودم ، اندکی قبل از اعلام فهرست نهایی آهنگهای آلبوم Xscape ، فهرستهای قلابی و تایید نشده فراوانی وارد فضای مجازی شده بود ! هرچند که در ادامه ، ماجرا محدود به اعلام چند نام تایید نشده باقی نموند و طی همون روزها ، دنیا شاهد لینک دانلود آلبومهای Xscape قلابی فراوانی بود که از گوشه و کنار وب همانند قارچ های خودرو به عمل میومد !!!


یکی از این آلبومهای قلابی که من به کمک دوست عزیزم فرامرز دانلودش کردم شامل ترکی بود به اسم I Have This Dream ؛ آهنگی که نسخه ای بی کلام از اون سالهاست که در آرشیو طرفداران مایکل جکسون وجود داره ...


وقتی که نخستین بار این آهنگ رو شنیدم ، بلافاصله متوجه داستانی که پشت اون قرار گرفته شدم و توی خلوت لبخندی زدم و از همون لحظه ، منتظر فرصت مناسبی باقی موندم تا نکته مربوط به این آهنگ رو از شما دوستان سوال کنم !!


قبل از هر چیز ، لطفاً این نسخه جدید از آهنگ I Have This Dream رو دانلود کنید :


لینک دانلود 



خوب ، حالا دلم میخواد با مقایسه این آهنگ دارای وکال با اون نسخه قدیمی فاقد وکال ، هر نکته ای که در موردش به ذهنتون میرسه رو برام بنویسید : دلم میخواد تا میتونید در موردش تحقیق کنید ببینید این آهنگ کی ضبط شده ، وکال مایکل جکسون مربوط به چه سالیه و اینکه متن ترانش چیه و مایکل جکسون توش داره در مورد چه موضوعاتی صحبت میکنه . خلاصه دلم میخواد یه کار دقیق و آکادمیک درخور نام مایکل جکسون ارائه کنید .


نظرها مطابق معمول تا زمان جمع بندی و اعلام نتایج نهایی تایید نخواهد شد . امیدوارم با موفقیت و پیروزی و سربلندی از این آزمون بی نهایت ساده بیرون بیاید ...



 




تا بعد ...


Stay Tuned

! Let's Dance

نظرات 17 + ارسال نظر
محمد حسن جمعه 9 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:12 ق.ظ

سلام ... بازم نمیدونم چطوری میخوایی حالمون رو بگیری اما آهنگ بسیار زیباییه یعنی مگه میشه ارباب بخونه و زیبا نباشه ...تورو خدا حالمونو نگیر ...:(

سلام دوست عزیز ...

مگه قرار شده حالتون رو بگیرم ؟!! کی ؟؟!! کجا ؟؟!!

به جای این فکرهای مسموم ، سعی کن جواب سوال رو پیدا کنی محمد حسن عزیز . یک هفته بیشتر وقت نداری فکر کنیا ! تا حالا که هیچکس هیچ جوابی نداده ...

Mahdi MJ جمعه 9 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:29 ب.ظ

سلام علی جان
والا دفعه اول که گوش دادم بدون اینکه توجه زیادی به متن داشته باشم، اولین نکته ای که نظرمو جلب کرد وکال های earth song بود. که اونقدری تابلو هستش که نیاز به دقت هم نداره تا بخوای تشخیص بدی..
البته بعضی جاها هم گویا H.T.W قاطی داره..!
اما الان فک میکنم کلا این آهنگ میکسی هستش که به طور زیبایی انجام شده
ینی صدای مایکل جکسون مال همون سال 95 باید باشه.

و اینکه؛ من زیاد سر در نمیارم اما گام صدای مایکل تو این آهنگ هم شبیه صداش تو earth song هست بنظرم.

و فکر میکنم آهنگش رو هم دیوید فاستر ساخته

قرار بوده تو آلبوم اینویسیبل هم قرار بگیره

مایکل هم تو یه مصاحبه اینجوری میگه درباره این آهنگ:

"There’s a song on the album called I Have This Dream. It’s a millennium song about the world and the environment, that I wrote with Carole Bayer Sager and David Foster".

حالا نمیدونم این صحبت مال همین نسخه هستش یا نه
چون اینی که مایکل ازش حرف میزنه یه ادای احترام به قربانیان طوفان کاترینا و سونامی بوده ...

حس میکنم حرفام خیلی تیکه پارس. هرکدوم از یه جا!!
اما اطلاعات زیادی از این آهنگ پیدا نکردم که بتونم مطمئن صحبت کنم!
حداقل من که راحت بدست نیاوردم!!!

سلام به اولین برنده و دوست عزیزم آقا مهدی ...

جوابت زیبا و بی نهایت جالب توجه بودم عزیزم . دقیقاً به نکته اصلی اشاره کردی : منظور من همین بود که دوستان بفهمند که وکال این آهنگ در واقع میکسی زیبا و ماهرانه از وکال ترانه های Earth Song و Heal The World هست که تو به زیبایی به این مساله اشاره کردی . مابقی اطلاعاتی که اشاره کردی نکات ارزنده و جالب توجهیه که نشون دهنده سطح دانش و آگاهی بالای شما از دنیای مایکل جکسونه . یه دنیا ممنونم . تبریک ...

zahra جمعه 9 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:25 ب.ظ

سلام به استادگل......
من نسخه قدیمی آهنگوکه فاقدوکال هست روندارم.....میشه خواهش کنم اگه اشکال نداره اسم خواننده ای که عکسش کنارمایکل هست روبدونم....احتمالامیتونه کمکم کنه.....امیدوارم اینباردیگه دسته گل به آب ندم....

سلام دوست عزیزم ...

همونطور که برای سایر دوستان شرح دادم ، نسخه فاقد وکال رو میشه همینطوری هم تجسم کرد : فرض کن که فقط همون قسمتهای همسرایی رو داره بدون اون اشعاری که مایکل جکسون به صورت پراکنده روی قسمتهای مختلف آهنگ میخونه . به همین سادگی .

اسم اون مرد ، تیمبلند ( تیمبالند ) هست ... یکی از تهیه کننده های آهنگهای آلبوم Xscape زهرا جان . امیدوارم موفق باشی دوست خوبم ...

[ بدون نام ] شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:27 ب.ظ

سلام
اینکه همون آهنگ Earth Song رو گرفتن یه خورده تغییر دادن به اسم آهنگ جدید به خورد مردم دادن
قضیه چیه؟
تیبالند تنظیمش کرده؟ یه جاهاییشم از HIStory کمک گرفته
نمیدونم گیج شدم واقعا

سلام ...

نه دوست عزیز . فقط Earth Song و Heal The World بوده . History داخلش نیست . در ضمن کسی اینو به خورد مردم نداده . یه عاشق مایکل جکسون اون رو به عشق مایکل جکسون ساخته و ماجرا هیچ ربطی هم به تیمبلند نداره !! عکس انحرافی بود برای اینکه گولتون بزنم !!!

مرسی که داستان Earth Song رو متوجه شدی ... ممنونم .

حسام یکشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:04 ب.ظ

علی عزیز اینکه I have this dream نیست این یه آهنگه میکس شده از Earth Song هست که با کات کردن صدای مایکل از آهنگهای مختلف توسط یه فن ساخته شده.



حالا جایزه من چیه؟؟؟؟

دقیقاً همینطوره دوست من . این وکال اصلی I have this dream نیست . فقط یه میکس زیبا از آهنگهای Earth Song و Heal The World هستش که یه فن اون رو به عشق مایکل جکسون ساخته . یه دنیا ممنونم ...

شیدا دوشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:02 ق.ظ

چرا غمگینی دوست من ؟؟

فرامرز دوشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:56 ب.ظ

من به این نتیجه رسیدم که این آهنگ یه چیزی مثل آهنگ Take Me Away بود ( لینک دانلود: http://bit.ly/U703vA )
یعنی یه نفر با کنار هم قرار دادن بخش‌هایی از آهنگ‌های مختلف مایکل و ریمیکس اونها، ترانه و آهنگ جدیدی خلق کرده که مایکل جکسون در واقع به شکلی خواننده‌ی مجازی اون محسوب میشه. که البته مشخصه که برای ساختن نسخه‌ی مجازیِ I Have This Dream بیشتر از آهنگهای Earth Song و Heal The World استفاده شده.

اما تفاوت این I Have This Dream، با آهنگ Take Me Away اینه که ملودیِ I Have This Dream همون ملودیِ اصلیشه و وکالِ مایکل روی همون ملودی اصلی گذاشته شده و مایکل آهنگی با این اسم داره، درصورتیکه ملودیِ Take Me Away کلاً توسط شخص دیگه‌ای (ناتان جِی) ساخته شده و مایکل آهنگی با این اسم نداره.

متن اصلی این آهنگ با چیزی که توی این نسخه می‍شنویم کاملاً متفاوته. لیریک زیر متن اصلی این آهنگه که اون رو خود مایکل با همکاری Carole Bayer Sager و David Foster نوشته :

We are here, then we're gone
In the end only love lives on
So take a moment while you can
To stop one heart from breaking
I've felt peace and I've felt pain
Every generation seems to pass the blame
It's up to us to make a change
Let it ring across the land
I have this dream, which I believe
That the world can live as one in harmony
Every child who's born
Needs to believe that he belongs
I have this dream
You and I have this chance
To hold the future in our hands
We can light the darkest night
And make a new tomorrow
I have this dream, which I believe
That the world can live as one in harmony
Every child who's born
Needs to believe that he belongs
I have this dream
It's a dream that once began
Becomes a song that has no end
And when the angels all join in
We'll make the heavens sing

این آهنگ با نام I Have a Dream هم شناخته میشه و نسخه‌ی بی‌کلامش هم سال 2006 در فضای مجازی لو رفت.
اینطور که من فهمیدم انگار این آهنگ یه ربطی داره به آهنگ منتشرنشده‌ی From the Bottom of My Heart که مایکل در سال 2005 داشت برای قربانی‌های توفان کاترینا ( http://en.wikipedia.org/wiki/Hurricane_Katrina ) آماده‌اش میکرد! دموی کوتاهی از این آهنگ : http://youtu.be/k3lUCtfXz-k

یا توجه به اینکه نسخه‌ی همراه با وکالِ اصلی این آهنگ هنوز جایی لو نرفته، سازنده‌ی نسخه‌ی مجازی IHTD سعی کرده با چسبوندن صداهای مایکل به همدیگه بتونه رویایی که مایکل از زمین در ذهن داشت و (تا حدی) منظوری که از این آهنگ داشت رو نشون بده، دنیایی بدون جنگ و امن برای کودکان، برگشتن کره‌ی زمین به حالت عادیش، بیشتر همون مقصودی که از آهنگهای Earth Song و Heal The World داشت، که به نظرم کار قشنگی از آب در اومده و قابل ستایشه

ببخشید اگه توضیحی که ارائه دادم درخور نام مایکل جکسون نبود، چند هفته‌ایه که خیلی درس و مشغله‌های دیگه ریخته سرم، و تازه الآن وقت کردم در موردش کمی تحقیق کنم و تا حدی که میتونم بنویسم.

امیدوارم تونسته باشم به مسائل مورد نظر اشاره کنم...

سلام به فرامرز عزیزم ...

همه چیز بی نظیر و کامل بود !! خیلی از بخشهاش رو خیلی از دوستان دیگه هم به درستی اشاره کرده بودند اما چیزی که در جواب تو برای من متفاوت از بقیه بود ، اشاره زیبایی بود که به Take Me Away کردی !! دقیقاً ته ته اون چیزی که توی ذهنم بود . یه جورایی انگار عمق ذهن من رو خونده باشی . من با این سوال میخواستم دوستان نازنین به مقوله ساخت آثار بی نظیر و استثنایی مثل همون Take Me Away و یا این رمیکس زیبا بیشتر توجه داشته باشند . مساله ای که ارزش این رو داره که در آینده خیلی خیلی بیشتر از این بهش پرداخته بشه ...

در یک کلمه تو قابل ستایش و بی مانندی فرامرز عزیزم . بهت با همه وجود افتخار میکنم ...

سادنا سه‌شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:47 ق.ظ

Salam...
walla man Chize ziadi natoonestam biabam :P
joz inke kheyli shabi Heal the Word o Earth Song e :P
newisandehash:
Michael Jackson
Carole Bayer Sager
David Foster
az "from the bottom of my heart ham baz newisi shode...

:P

سلام به سادنای مهربون و دوست داشتنی :

جوابت عالی بود عزیزم . یه دنیا ممنونم که به Earth Song و Heal The World اشاره کردی . بهت تبریک میگم دوست گلم . میتونی جواب کاملتر رو در نظر دوست خوبمون فرامرز جان ببینی ...

مهرداد سه‌شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:26 ب.ظ

سلام علی اقا
من مثل همیشه چند تا سوال ازتون داشتم.با اینکه خودم سال هاس که عاشق ساطان ژاژ هستم اما میخواستم نظر شمارم بدونم
اینم سوالام...
۱.اگر شما بخواید یکی از البوم های برتر دوران جکسون۵ رو به ی ادمی ک تازگی با این گروه اشنا شده معرفی کنید کدوم البوم مد نظرتونه؟؟؟

۲.اگر شما یخواید یک البوم فردی هم از مایکل معرفی کنید کدوم البومه؟؟؟؟

۳.و اگر بخواید یک سینگل ترک هم از مایکل به اون فرد تازه کار بگید چه چیزیو انتخاب میکنید؟؟؟؟

ببخشید اگه زیاد شد چون از نظر من چیزی ک شما انتخابش کنید خوبه...

سلام دوست من ...

عزیزم شما که به جای جواب دادن به سوال مسابقه داری از من سوال میکنی ؟؟ باشه اشکالی نداره !!!

متاسفانه من نمیتونم جواب این سوالها رو بدم مهرداد عزیز . همه اونهایی که من رو توی این سالها میشناسند خوب میدونند که من قادر به انتخاب هیچ آهنگ یا آلبوم برتری در بین آثار مایکل جکسون نیستم . با این احوال علی رغم سخت بودن یک بار دیگه برترین آهنگها و آلبومهای مورد علاقه خودم ( توجه کن : نگفتم برترین آهنگهای مایکل جکسون ) رو برات تکرار میکنم :

1- La La Means I Love You از جکسون فایو

2- I Was Made To Love Her از جکسون فایو

3- Jump For Joy از جکسونز

4- آلبوم Triumph از جکسونز

5 - آهنگهای Jam و Who is It از آلبوم Dangerous

[ بدون نام ] چهارشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:42 ب.ظ

راستی راستی راستی فهمیدی خانمِ پاریس جکسون هم به اعتیاد رو آوردن؟

دهن کثافتت رو ببند و برو دنبال همون جیم موریسون و تام ویتس و جف هنمن !!!!

zahra چهارشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:57 ب.ظ

سلام دوباره به استادعزیزم....
راستش من خیلی سعی کردم تاسرازماجرای این آهنگ دربیارم واطلاعاتی ام بدست آوردم که واقعا نمیدونم درچه حدمیتونه درست باشه....اینکه این آهنگ درسال2005برای کمک به قربانیان توفان کاترینا دربحرین نوشته شده وجایی خوندم که جرمین هم تواین آهنگ همکاری داره....ولی چیزی که منوکاملا گیج کرده متن این آهنگه من خیلی گشتم تامتن همین نسخه جدیدوپیداکنم تاترجمش کنم ولی متاسفانه موفق نشدم ولی یه متن دیگه ازهمین آهنگ پیداکردم که متنش کاملا بااین نسخه جدیدفرق میکنه...من نمیدونم که مگه ممکنه یه آهنگ دوتامتن مختلف داشته باشه؟؟!!!ببخشید که انقدرناقصه درهرصورت اینااطلاعاتی بودکه تونستم بدست بیارم.اگه اشتباهه ممنون میشم کمکم کنین قضیه این آهنگوبفهمم....

سلام و وقت بخیر به زهرا خانوم نازنین و عزیزم ...

یه دنیا ممنونم از تلاشی که برای فهمیدن جواب کردی و ممنونم بابت این اطلاعات زیبا . البته متاسفانه این اون آهنگ مربوط به سال 2005 و طوفان کاترینا نیست . اون آهنگ هرگز نهایی و منتشر نشد و تنها دموهای پراکنده ای که گفته میشد مربوط به اونه در رسانه ها لو رفت . جالبه که بدونی که اون آهنگ کاترینا در ابتدا قرار بود اسمش From The Bottom Of My Heart باشه ...

میتونی جواب این سوال رو در نظرات سایر دوستان خصوصاً مهدی و فرامرز عزیز بخونی ...

حسام چهارشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:37 ب.ظ

چرا نظرمو تایید نکردی؟ جوابتم که دادیم اهنگ earthsong هست که رمیکس شده

متوجه نشدی که نظر هیچکس تایید نشده دوست عزیز ؟؟!! بعد این همه وقت هنوز نفهمیدی که وقتی من امتحان برگزار میکنم نظرها رو دونه دونه تایید نمیکنم ؟؟!! نکنه فکر کردی فقط خودت جواب رو فهمیدی ؟؟!! یه نگاه به جواب سایر دوستان بنداز تا بفهمی فرق جواب تو با اونها در چه حده ...

سمیرا چهارشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:46 ب.ظ

سلام دوست خوبم
اگه اشتباه نکنم نسخه بدون وکال این اهنگ مربوط به سال 2001.ولی وکال مایکل جکسون مربوط به سال 2005.این اهنگ برای حمایت قربانیان طوفان katherine بود که در سال 2005 اتفاق افتاد.که افرادی هم که در این پروژه شرکت داشتند:eddie levert,ciara,james ingram,snoop dogg و چند نفر دیگه.اما چون مایکل قرداد با کمپانی 2seas record فسخ میکنه این اهنگ منتشر نمیشه.
خیلی از قسمتهای متن اهنگ هم مربوط به اهنگ earth song هست.
ولی نمیدونم چرا وقتی lyric این اهنگ رو سرچ کردم فرق میکرد.
امیدوارم درست جواب داده باشم.

سلام سمیرا جان ...

مرسی به خاطر جوابت عزیزم . میشه گفت هم یه بخشهاییش درست بوده و هم یه بخشهاییش نه . به نظرم اگه یه دور کامل جواب همه دوستان و چوابهایی که من بهشون دادم رو بخونی ، کل داستان رو متوجه میشی . بازم یه دنیا ممنونم و خصوصاً ازت قدردانی میکنم به خاطر اشاره دقیقت به آهنگ Earth Song ...

الهه پنج‌شنبه 15 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:39 ب.ظ

مثل اینکه دیر رسیدم خیال کردم جمعه جوابو میگی اشکال نداره دفعه ی بعدی زودتر میام

وقت خیلی زیاد بود دوست من ... 8 روز شد ...

zahra پنج‌شنبه 15 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:12 ب.ظ

جواب های سایردوستان واقعا خوب وعالی بود وبه اطلاعاتم اظافه شد....اتفاقا وقتی به این آهنگ زیباگوش میکردم متوجه قسمت هایی از آهنگEarth songو آهنگ heal the worldشدم ولی متن این آهنگ اونقدر گیجم کرده بود که فراموش کردم بگم....خوب شد که سایردوستان بهش اشاره کردن ومطمعن ترشدم درهرصورت خیلی ممنون بابت این آزمون عالی کلی به اطلاعاتمون اظافه شد

خواهش میکنم دوست عزیزم . تنها هدف من از انجام کار همینه . خوشحالم که اینو میشنوم . موفق باشی زهرا جان ...

الهه جمعه 16 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:19 ق.ظ

اره میدونم وقت زیاد بود ولی این چند روز مشکلی داشتم که نمیتونستم نظر بذارم امیدوارم منو درک کنی دفعه بعدی جبران میشه

فرامرز دوشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:17 ق.ظ

من حالا حالاها مونده تا به اون درجه برسم
شما خیلى لطف دارین! ممنونم
فکر میکردم خیلیا ربط بین این دو تا آهنگ رو فهمیده باشن

بله اما من دلم میخواست کسی بگه که اون شخص تو بودی دوست من . مدتیه ( بعد از شنیدن این دو میکس عجیب و باور نکردنی ) دارم احساس میکنم دنیای پشت پرده آهنگهای مایکل جکسون ، مرموز تر و پیچیده تر از حدیه که حتی تا حالا فکر میکردم ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد